Kereső

2016. augusztus 29., hétfő

Pixelhősök - DOS, 1. rész (játékgyűjtemény)



Két jól ismert platform, a sinclairesek és a commodore-osok remekeiben már egészen alámerültünk, de a változatosság gyönyörködtet, így ideje hozzájuk csapni a Pixelhősök című könyvhöz járó játékmelléklet-áradat harmadik "fészekalját", a DOS-osok büszke csoportját. Ez az a szép korszak, amelyben én is gyerekeskedtem, illetve melyek közül talán a legtöbb ismert játék kikerült.










The Adventures of Robin Hood: A klasszikus történet eme point'n'click feldolgozásában egy babaházból indulunk, az erdő tetejéről és mindent az égvilágon megnézhetünk/megfoghatunk/beszélhetünk vele (ha tud), illetve harcolhatunk vele. 
(Millenium Interactive, 1991)







Alone in the Dark: A túlélőhorrorban nehézkes irányítással menekülhetünk a zombik elől, a saját lakásunkban és minden egyes mozdulatunkhoz a menüből kell kiadnunk az utasítást, például a
hétköznapi tárgyak segítségül hívásához.
(Infogrames, 1992)













Alter Ego: Egy egész életpályát levezényelhetünk, különböző személyiségjegyek, illetve szituációkhoz rendelt reakciók gondos megválasztásával - minden választási lehetőség máshogy göngyölíti tovább a történetet. Férfiként, illetve nőként, mindenféle életszakaszban végig vihető. 
(Activision, 1986)






Cadaver: A bájos RPG-ben egy kevésbé bájos fantáziakastély mellett szenvedünk hajótörést, itt kell játszanunk a túlélésért.
(Bitmap Brothers, 1990)










The Chaos Engine: A pörgős, felülnézetes akciójátékban kollégánkkal vállvetve küzdünk a térség bizarr idegenjei ellen. Egy kis Red Alert, egy kis Wolfenstein és egy kis Link idéződik fel benne.
(Renegade Software, 1993)







Sid Meier's Civilization: Szerintem senkinek sem kell bemutatni az Age of Empires ősatyját, olyan jelentős különbségekkel, minthogy maga, a vezér is jelen van, a városfelfedezések, valamint kizárólag felváltva irányíthatók a karakterek.
(Infogrames, 1991)







Doom: Egy másik nagy klasszikus, ami ha jól belegondolok, sokkal szimpatikusabb, mint a "nagytesó", a Wolfenstein. Szerintem sokkal hangulatosabb, itt például nagyobb hangsúly van a páncélzaton is, illetve ami nagyon fontos, kevésbé zavaró a környezet, sokkal jobban lehet tájékozódni.
(id Software, 1993)






Dune II: Battle for Arrakis: Red Alerttel együtt a Westwood fészekaljából került ki a "kistesó", ezúttal egy konkrét színre, a sivatagba kihegyezve, bár itt még kevésbé gördülékeny az irányítás, hiszen egységeinkhez külön ki kell választani a mozgást, avagy a támadást.
(Westwood, 1992)






Flashback: The Quest for Identity: A gyönyörű grafikájú, oldalnézetes platformerben épphogy túléltünk egy repülőszerencsétlenséget a dzsungelben, melyet robotok uralnak. Lara Crofthoz hasonlóan vagy csak menni vagy csak lőni tudunk, illetve különböző, segítő tárgyakat kell gyűjtögetnünk.
 (Delphine Software, 1993)



Folytatása következik!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése