Kereső

2015. december 8., kedd

Pixelhősök - Sinclair ZX Spectrum, 1. rész (játékgyűjtemény)



2013-ban Beregi Tamás Pixelhősök című könyvét kaptam a születésnapomra, amit azóta már négyszer kiolvastam és most kezdtem el ötödször. Nagyon örültem, hogy a videojátékok történelmét a kezdetektől végigkövetve a legnagyobb kedvencemről, a nem túl közismert MDK-ról is szó esik benne. A hozzá járó CD-melléklet több, mint 100 játékot tartalmaz, én pedig belevetettem magam, kipróbáltam őket és kiemeltem azokat, amik a legjobban tetszettek. Nagyon-nagyon élveztem a pixeles, kezdetleges, csak néhány színnel operáló játékokat, elképesztő hangulatuk van! Négy nagy csoportra oszlanak: spectrumosokradososokra, amigásokra és commodore-osokra. Első körben jöjjenek a spectrumosok - azaz egy részük.








Adventure Quest: Nehézsége a parancssorok egyszerűségében rejlik (főnév+ige/irányok), de azért némi logikát is igényel. Amíg gondolkoztam, megettek a farkasok.
(Level 9, 1983)










Alien 8: Tündéri, kacsalábú tejesdoboz monokróm termekben, szúrós akadályok között kalandozik és nem túl nagy lendülettel ugrál.
(Ultimate Play The Game, 1985)











Android 1, The Reactor Run: A kék tégla szilárd, a piros bontható, az ellenség átlósan is mozog: itt a csavar, mi ugyanis csak egyenesen lőhetünk, icipici lőtávval...
(Vortex Software, 1983)









Android 2: Egy labirintusban kerülgetünk ellenségeket (kék) és civileket (piros), tekergő, életveszélyes kukacokat, illetve a hangulat fokozása végett aknákat. A két rész közül nekem ez tetszik jobban.
(Vortex Software, 1983)









Atic Atac: Túlélőhorror (!) egy igazán színpompás, felülnézetes kis kastélyban, ahol az ellenségek folyamatosan respawnolnak, elhalálozásunk helyén pedig megjelenik egy kereszt.
(Ultimate Play The Game, 1983)










Chuckie Eggs: Tojásokat kell gyűjtögetnünk Aldo’s Adventure-módra, miközben a kacsa mama szülői munkaközösség tiltakozik. A kedvencem a spectrumosok közül.
(A&F Software, 1983)







Automania: Szintén Aldo’s Adventure-ös beütéssel, borzalmas, recsegő zenére kell kikerülnöd a guruló kerekeket, potyogó csavarokat és mozgó platformokat, hogy összeszerelhesd a kocsidat.
(Micro-Gen Ltd, 1984)










Cobra: A Rodge-ra hajazó fickóra babakocsik, jetik, késes fiatalok és töltények támadnak a külvárosi éjszakában.
                       (Warner Bros., 1986)







Dizzy: Egy helyes, mosolygós tojással kell végiggurguláznunk a pályán, ami kaméleonként veszi fel annak a háttér színét, ami előtt éppen áll. Később a Yoshi's Islandben láthatunk rá utalást.
(Code Masters, 1987)






Folytatása következik!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése