Kereső

2013. július 25., csütörtök

Ügyességi játékok (játékgyűjtemény)

Ebben a bejegyzésben azokat a retro játékokat gyűjtöttem össze, amik önálló poszthoz túl rövidek, együtt viszont nagyon jól mutatnak és mind egy kategóriába tartoznak: ügyesség- és képességfejlesztőek. Ezekkel játszottam, amíg nem volt internet.


Block Out - 3D Tetris (1989)

Róla pont nem hittem volna, hogy ilyen korai játék. Jó, azt tudom, hogy a tetris már igen régóta közöttünk van, éppen ezért senkinek sem kell bemutatni. Kicsiként cseppet nyomasztó volt, hogy hatalmas, színes elemek közelednek felém a képernyőn keresztül és igen szűk térben kellett játszani, mindezt általában sötét szobában, este...




Mamba (1991)

Éppen az állatkertben jártunk, amikor felfigyeltem egy nagyon szép, borsózöld kígyóra. Megnéztem a nevét, egy Mamba volt. Innen jött a meglepő felismerés, hogy ez nem a táncfajta eltorzított változata, se nem valami cuki fantázianév, hanem tényleg, létező kígyófajta. A játék a klasszikus Snake és a Xonix 32 keveréke, azzal a különbséggel, hogy ezúttal végre valahára nem a kígyóval vagyunk, hanem az icipici pókkal, akit üldöz a hüllő, ezért egyre nagyobb területeket kell leharapnunk vagyis beszőnünk, hogy sarokba szorítsuk ellenfelünket. Egyáltalán nem tudok németül, ezért mindig megmosolyogtam, hogy egy kukkot se értek a menüsorból, de ha mindent végignyomkodtam, csak elindult a játék.




Symantec Game Pack (1991)

Egy gyerekkori, családi baráttól kaptam. A napokban csak úgy, pont eszembe jutott a memory, rákerestem, az internet pedig felhozta a társaival együtt. Én eddig nem is tudtam, hogy ezek egy nagy közös kupacot képeznek és együtt adták ki őket, csak azt tudtam, hogy egyszerre kaptam meg őket. Ez a csomag hat játékból áll:

  • Memory Blocks


Klasszikus memory-játék: kukkants a 3D-s, rikító színű elemek alá, jegyezd meg a motívumok helyét és próbáld meg összepárosítani az egyformákat. Ha nagyon zavarja a szemünket, átcsaphatjuk fekete-fehérbe is. Lehet kisebb és nagyobb kiterjedésű pályán is próbálkozni, egyedül ügyködni vagy valakivel megmérkőzni.

  • Code Braker


Ő az a klasszikus, ami magyarul Mesterlogika néven fut, nekem meg is van társasjátékban, kiskorom óta az egyik kedvencem, bár ezzel speciel pont nem játszottam anno. Színes pöckök helyett itt a gép gondol egyet, nekünk pedig hat motívumból kell négyet kiválasztanunk, helyes sorrendbe raknunk, így kitalálni a kombinációt. Közben persze jelzi, ha jót választottunk vagy jó helyen van az elem, persze sose lehet tudni, melyikről beszél. Lehet gyakorolni, hogy minél kevesebb lépésből jöjjünk rá a megoldásra.

  • Smart Dots



Területfoglalós játék, ami kicsit az amőbára hajaz. Különböző méretekben játszható, a lényeg, hogy akkor a miénk egy terület, ha mi rajzoljuk be a negyedik vonalat. Éppen ezért, az elején érdemes ellenfelünktől minél távolabb meghúzni a vonalakat, illetve maximum két vonallal behatárolni egy területet, ezáltal rákényszerítve őt a harmadik lépésre, értelemszerűen a negyedik és a pont pedig nekünk jut. A játék címe az összekötendő pontokra utal. Ezek közül a játékok közül nekem ez a kedvencem.

  • Jacks


Úgy tudom, angolszász országokban divatos ez a játék. Utánakerestem kicsit és tényleg kapható dobozos társasjátékként is. Lényege, hogy amíg a levegőben a labda, egyesével kell begyűjteni a csillagokat, majd kettesével, hármasával és így tovább, persze még mielőtt a piros golyó újra földet nem ér. Ha előbb végzünk, minthogy lepattanna, megfoghatjuk és letehetjük mi magunk. Touchpaddel se annyira nehéz, én 9-ig jutottam. 

  • Pick Up Sticks



Marokkó/mikádó: szétszórsz egy vagon pálcikát, hagyod, hogy szétguruljanak, majd megpróbálod kisütni, melyik van legfelül, mert csak azt tudod levenni. Persze lehet kísérletezni az alsókkal, meg előbb-utóbb úgyis sorra kerülnek, de nem a számítógépes játékban! Itt mindig csak azt kell nézni, melyik van legfelül és így, sorban felcsipegetni a pálcikákat. Az igazán elszántak megpróbálkozhatnak az 500 darabos verzióval, ahol a színes rudacskák már beterítik az egész képernyőt.

  • Hangman


Akasztófa - senkinek sem kell magyarázni. Nehézsége (?), különlegessége, hogy angolul megy.


Tojásjáték (2001)

Ugorjunk egy nagyot az ügyességi játékok időszámításában! Az egyik legviccesebb és legédesebb játék, amivel valaha játszottam. Akárcsak a Mambának, neki is német a menüsora, de ez nem válóok. Nagyon-nagyon egyszerű: az öt tyúk véletlenszerű sorrendben tojik, nekünk pedig össze kell gyűjtögetni a végterméket a kosárkánkba, amit nem könnyű irányítani, mivel igen csúszós. A fehér tojás egy, az ezüst 5, az arany 10 pontot ér (és az én kedvencem), a tyúkszarért viszont pontlevonást jár - azt is ki lehet próbálni, hogy csak azt gyűjtögeted és megnézed, mínusz meddig jutsz el. Minderre van egy egész perced. Érdemes figyelni a különböző kotkodácsolásokat, zseniálisak! A gép azt is számolja, hány tojást nem sikerült elkapnod és lett belőle tükörtojás.




WinLineZ (2002)

Ha így ránézek, meg nem mondtam volna, hogy az egyik legkésőbbi játék, amivel ezek közül játszottam. A legjobb barátom mutatta, de persze majdnem 10 év után még a játék nevére se emlékeztem. A képkeresőbe beütöttem a winline szót, amiről kiderült, hogy eredetileg a félkarú rablót jelenti. Szakdogaírás alatt rengeteget játszottam vele pihenésképp, a rövidsége miatt. A klasszikus, rakjunk 5 egyszínű pöttyöt sorba a feladat (függőlegesen, vízszintesen vagy átlósan), ám ez nem is olyan könnyű, hiszen mozdulatonként 3 újabb golyó tör be random a pályára és zárja el az utat, persze pont nem abból a színből, ami kéne. Igyekezni kell egyszerre több kvintettet útnak indítani és építkezni. Ha többet tudunk lerakni ötnél, az csak jó. A rekordom jelenleg 434 pont.



Plastelina Logic Games (2004)

Talán az ő kora volt a legmeglepőbb, pedig még egészen kiskoromból emlékeztem rá. Róluk sejthető, hogy egy családba tartoznak, le se tagadhatnák egymást. Rengeteg típusa van, mindegyikben különböző karakterekkel kell átkelni a túlpartra, persze megkötésekkel és alapos stratégiai előkészítéssel. Én két verzióval játszottam: a tipikus bárány-káposzta-farkas, a másik a papok és kannibálok (édesapám kedvence). Előbbi nagyon primitív, utóbbi viszont már keményebb dió (több is a szereplő). Nagyon viccesek az animációk, ha rontasz: ha kettesben hagyod a bárányt a salátával, gyurmaszerűen megnyúlik a nyaka, ahogy elnyamnyogja, a farkas 3 harapásra eltünteti a barit, a szerzetes pedig félénken tesz előre 3 lépést, majd hagyja, hogy a kannibál szőröstül-bőröstül letolja a torkán. Ha jól megnézem, a háttér tiszta happydogos.





Fishy (2004)

Mindenki játszott már életében a halas játék egyik változatával, ami a tipikus kis hal-nagy hal konfliktust dolgozza fel (bár a neve nekem már inkább a Forsaken utolsó pályáját idézi). Mi viszonylag piciként kezdünk, de vannak nálunk még kisebb, egészen morzsányi halacskák is, akik nem is értem, hogyan számítanak a túlélésre. Ahogy kiszűrjük és megesszük azokat, akik kisebbek nálunk, meghízunk és megnövünk, így egyre nagyobb lesz a választék a tengeri terülj-terülj asztalkán. Amíg növünk, növekedünk, nagyon figyelnünk kell arra, hogy elkerüljük a nálunk nagyobbakat, akiknek mi lennénk a vacsi. Nagyon meglepődtem a kiadás évén, úgy emlékeztem, még egészen kicsiként játszottuk, egy gyerekkori barátnőmmel.



Pipe

Ő volt előbb vagy az Antrun? Ez a tyúk és a tojás problémaköréhez igen hasonló kérdés. A feladat itt is ugyanaz: a különböző csőelemeket úgy kell beforgatnunk, hogy a víz egyenes pályán tudjon végigfolyni A és B pont között. Érdekesség, hogy a játék évtizedekkel később a BioShock visszatérő motívumaként is megjelenik.




Nosza, legyél má' Te is milijomos! (2005)

Őt rengeteget kellett keresnem, hiszen a Legyen Ön is Milliomosnak nagyon sok PC-, mobil- és egyéb változata van. Derengett, hogy ennek valami furcsa neve volt, de tényleg nem hittem volna, hogy hivatalosan is így hívják. Amikor erre rájöttem, már sokkal könnyebb volt megtalálni. Ugyanattól kaptam, akitől a Symantec Game Packet és eddig csak egyszer jutottam el a 40 millióig.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése