Kereső

2016. szeptember 20., kedd

Pixelhősök - DOS, 2. rész (játékgyűjtemény)


Az előző bejegyzéseimben a Beregi Tamás Pixelhősök című könyvéhez járó CD-melléklet több, mint 100 darabot számláló gyűjteményének négy platformjából három legjobb játékaiba már belekóstoltunk (Commodore, Sinclair és DOS), most pedig visszakanyarodunk a legutóbbiakhoz, következzen a méltán népszerű dososok második része!



Future Wars: Egy 8-bites takarítófiú bőrébe bújva (Kurt Hectic távoli rokona lehet) nyomozunk point-n-click módra: mindent megvizsgálgathatunk/használhatunk/beszélgethetünk, illetve belehelyezhetünk az inventorynkba, majd a sok hasznos dolgunkat összekombinálva oldunk meg rejtélyeket.
(Delphine Software International, 1989)



Gods: A lenyűgöző hangulatú platformerben a Trója című filmben szereplő Brad Pittre emlékeztető félisten mindössze dobókésekkel felszerelve küzd fejeslábas mitologikus lényekkel a gyémántokért és a labirintusból való kijutásért.
(The Bitmap Brothers, 1991)



The Impossible Mission II: Az új kedvencem a dososok közül: egy futurisztikus, fantasztikusan színes, folyton mozgásban levő épületben kell mindenféle információkat lehallgatnunk titkosügynökként, bármineműfegyver nélkül, időre, miközben robotok állják utunkat.
(Epyx, 1988)




Indy 500: Az autójátékok korai szerelmeseinek, akik a lelkes konfetti- vagy színes cukor-közönség előtt szeretnének gyakorolni, másokkal megmérkőzni, egy vagy többkörös bajnokságot vívni, meglehetősen jó fizikával és ütközések esetén kipörgésekkel.
(Electronic Arts, 1989)



Karateka: A Mortal Kombat "elődje", egy bizonyos küzdősportra kihegyezve. Prince of Persia-s stílusban, maga, az "ördög" ellen harcolunk, különböző magasságokban elkövetett
rúgásokkal és bokszolásokkal (szigorúan támadóállásban), hogy mi legyünk mind közül a legjobbak.
(Broderbund, 1984)



Lure of the Temptress: A titokzatos, kissé hátborzongató hangulatú point'n'clickben különböző tárgyakat felhasználva, kisebb logikai feladványokat megoldva próbálunk kiszabadulni egy nem túl barátságos börtönből.
(Revolution Software, 1992)






Paratrooper: Kis helikoptereket kell bombáznunk az ágyúkkal és megakadályozni, hogy az alattomosan sunnyogó kis ejtőernyősök ne érhessenek földet és ne legyen lehetőségük megsemmisíteni minket.
(Orion Software, 1982)




Prince of Persia: A nagy klasszikus, ahol az ördög a részletekben, azaz a helyes lendületvételben, az ugrás időzítésben és a tíz körömmel való kapaszkodásban rejlik.
(Broderbound, 1989)




Spacewar: A villódzó menü olvashatatlan, így meg kell állítanod, ha meg akarsz tudni valamit. Két kis fura alakú hajókezdemény harcol egymás ellen: bevethetjük a teleportálást úgy, hogy atomjainkra hullunk, rakétákat és egyéb fegyvereket használhatunk egymás ellen, de módosíthatjuk a gravitációt vagy láthatatlanná is válhatunk a világ legelső videojátékában.
(Steve Russell, 1962)



Folytatása következik!