Minden autós játékok legcukibbja, kategóriájában a kedvencem. A legjobb barátom mutatta és az első pillanattól kezdve odavoltam a kisautókért, pedig nem különösebben szeretem az autós játékokat, sőt! Akárcsak Rayman, ez is a babaságával fogott meg. Nagy meglepetésemre, kicsi Revolt a Forsakennel és a Mortal Kombattal áll "rokonságban", az Acclaim szárnyai alatt.
Mire emlékeztem gyerekkoromból?
Mindennél több mindenre. A menüre, ami név szerint betölti a rendszerfájlokat. Arra, ahogy egyre beljebb haladunk a menüben és ráközelítünk a helyiségre, ami gyakorlatilag maga, az egyik versenypálya. Hogy úgy kell begépelni a nevünket, mint egy régi tárcsás telefonba. Az egymásra polcolt dobozokra,, autóválasztáskor. Az összes kocsitípusra (én a dokissal szeretek lenni). A felszedhető extrákra. Arra, hogy az első pályán kosárlabdák pattognak be a képbe, így próbálnak megzavarni minket. A szupermarketre. A játék ikonjára és természetesen a legkedvesebb képemre, amikor a beállításkor a háttérben icipici, színes kocsik dodzsemeznek, icipici bójákkal.
A játék
Ez a kis játék gyakorlatilag egyszerre ötvöz két másik autós játékot a Wipeout-ot és a Legoracerst. Utóbbival ugyanabban az évben jöttek ki, nem tudom, hogy a tyúk vagy a tojás volt-e előbb, de az biztos, hogy bőven volt mit meríteni az előbbiből, hiszen az már 4 éve létezett. Ebben a játékban található, szerintem a világ egyik legjobban kidolgozott, 3D-s menüje, ami egy játékboltot és/vagy raktárt ábrázol (pénztárgép kontra dobozok). Ahogy közelítesz ahhoz, hogy végre elkezdd, egyre közelebb mész és bejárod az egész területet, az ajtótól, a pénztárgépen át, a dobozkákig. Aztán, amolyan 102 kiskutya-módra, beülünk egy hatalmas, sistergő képernyő elé és terepet választunk (a két játék hangulata és grafikája igen hasonló). Kicsi Revolt nagy különlegessége, hogy pici, távirányítású autókat kell navigálnunk, a különböző tematikájú pályákon és közben jól ki kell szúrni az ellenfelekkel. Ehhez a terepeken igen nagy sűrűséggel fellelhető villámocskákat kell felszednünk (egyben a játék ikonja), amik különböző nyereményeket rejtenek, ám csak az utolsó pillanatban derül ki, hogy mit is kaptunk. A 13 pályának nekieshetünk egyedül, csoportosan, rendezhetünk bajnokságot, játszhatunk tét nélkül, üldözőbe vehetjük a másodperceket, őrültködhetünk, az arra való terepen vagy lehozhatjuk a csillagokat az égről. Szó szerint.
A menü madártávlatból |
A "tárcsázós" rendszer |
A nyeremények
A Legoracershez hasonlóan, mindenféle rakéták, lepöttyinthető, csúszós olajcseppek, turbó, követős vízibomba, hatalmas golyó, ami akadályként görög az ellenfél útjába, kihúzzuk egymás lába, bocsánat, kereke alól a talajt, elektromos sugárral zavarjuk egymás áramköreit, teljesen lekapcsoljuk az áramot, így mindenki leáll egy percre (ezt messziről nem érzékelni, csak akkor értettem meg, amikor ellenem alkalmazták), illetve kisautónk egy időre dinamittá változik - ilyenkor nagyon gyorsan keresni kell valakit és megérinteni, hogy ipiapacs, aztán iszkiri előle, mielőtt felrobban!
A pályák
Ezúttal sokkal hétköznapibb tájakra evezünk, mint általában az ilyen játékokban: udvar (stílusos gyerekzsivallyal és kutyaugatással), ABC (ahol nagyon ügyesen ki kell cselezni a légkondit), múzeum (tiszta Forsaken), botanikus kert és játékbolt (tiszta 102 kiskutya), vadnyugat (amitől a falra másztam), hajó, mindez szorozva kettővel: egy könnyebb és egy nehezebb fokozat. Hatalmas segítség, a Need for Speed módjára megjelenő nyilacska, ami előre jelzi, merre is kell majd kanyarodni. Mivel ezúttal nem mindig vagyunk biztonságos szalagkorlátok közé korlátozva, hanem sokszor nyílt terepen és különböző szinteken hasítunk, ahol néha bizony keresgélni kell, merre tovább, érdemes először gyakorlópályák formájában felfedezni és kiismerni ezeket. Ezeken kívül, van egy őrült pálya, amiben sűrű, éles kanyarok és buckák tömkelege követi egymást, valamint egy hatalmas, nyílt, füves-betonos placc, ahol a játék kicsit átmegy Terep 2-be (1996), ahogy félcsöveken és rámpákon ugratunk a csillagokért (nekem eddig 9 van meg). Ha szereted a sebességet, lemérheted, mikor vagy a leggyorsabb, hogy később megdöntsd a saját rekordodat. Hogyan készül a bajnokság? Fogj 3-4 pályát egy csokorba, tegyél meg mindegyiken 3-6 kört és legyél mindig legalább a 3., hogy tovább juss, új pályákat és járgányokat oldj fel, akár a Rogue Squadronban!
Irányítás
Már meg sem lepődöm az irányítás forsakeni és Rogue Squadron-i érzékenységén.A kocsi rettenetesen csúszik. Mindegyik pehelykönnyű, nagyon picit és finoman kell nyomni az irányítógombokat, hogy arra menjen, amerre szeretnéd. Más autós játékoktól szokatlanul, itt még a kanyarodáshoz is külön gázt kell adnod, különben csak irányba fordulnak a kerekek, de nem mozdul. Szerencsére, külön gomb van ahhoz, ha felborultunk, így pillanatok alatt visszaállhatunk egyenesbe (nagyon fontos a jó reakcióidő). Ha épp nincs jobb dolgunk vagy haragszunk valakire, dudálhatunk is - ez olyan, mint amikor unalmas perceinkben a 102 kiskutyában ugattatjuk a kutyust vagy az MDK-ban beszéltetjük mini Batmant.
Egy easter egg
Számomra is nemrég derült ki a Forsakennek és ennek a játéknak a kapcsolata, de ennyi év ismertség után csak most fedeztem fel, tényleg mennyire össze vannak nőve. A hasonlóság nem csak a rendszermappák rendszerében és a textúrák hasonlóságában rejlik, de a cég olyannyira szereti összekapcsolni a termékeit, hogy a Revoltban el is rejtették a másik játékot úgy, mintha CD-ként árulnák a játékboltban.
Készítés éve: 1999