Kereső

2014. április 25., péntek

Hoyle Classic Board Games


Gyerekkorunk - és az internet előtti idők - klasszikus társasjátékai, immár digitálisan, digitális ellenfelek ellen, ha épp nincs senki a közelben, aki leülne velünk játszani.


A játékos

Jó ideig fel se tűnt, hogy egyáltalán lehet ilyet választani, mindig az elsővel, a facebookos fiú-sziluettel voltam (de nem is annyira izgatott a téma). Később fedeztem fel, hogy van női változata is, de lehetünk, tetszés szerint rénszarvas, ufó, csúnya rovar, Frankenstein, nyuszi, elhízott csirke, udvari bolond vagy dinó is. Érdekes módon, sem saját képet nem lehet magunkról, a gépről feltölteni (biztos még nem engedi a korabeli technika), sem az ellenfél karakterei közül nem szemezgethetünk (amit igazán sajnálok).


A játékostársak

Itt aztán mindenféle karakter megjelenik: nők és férfiak, állatok és lények, különböző társadalmi rétegből, korszakokból és korosztályból. Időnként vicces animációk színesítik a várakozást, míg a következő lépésen gondolkodunk mi vagy ők, például Gax letör egy darabot zöld, zselés fejéből és megeszi, a maci leesik a székéről vagy Robin (nem, nem az Így jártam anyátokkalból) elővesz egy távcsövet, de nem szeretném előre lelőni az összes poént.
  • Bart: a vörös üstökű üzletember, akit enyhe túlzás szépfiúnak titulálni
  • Elayne: a dögös vörös
  • Gax: az ufófiú, akinek gumiarcát Jim Carrey is megirigyelné
  • Harley: a maci
  • Jesper: az indiai
  • Langley: a tényleg csinos üzletember
  • Maurice: a hasbeszélő, hódbábus hajléktalan
  • Miranda: "Hamupipőke", a kedvenc karakterem
  • Mrs. O Shea: a gazdag, öreg mama
  • Nitro & Terra: a szuperhős szerelmespár
  • Primus: a robot, a másik kedvenc karakterem
  • Robin: az erdőőr

A játékok

  • Torpedó
Az ellenfél fejét kell kikockázni, hogy megtaláld a hajóit. Áttetsző sárgával jelzed lövési szándékodat, a kék értelemszerűen a víz, a piros pedig a telitalálat. A játék elején 6 tipplehetőséged van, később, amikor már nagyban irtjátok egymás flottáját, ez a szám csökken. A feltételezgetések után pici ágyúk célozzák meg (látszólag) az ellenfél fejét, hogy felfedjék a bemért célpontokat. Ha egy hajó összes elemét kilőtted (egy 5, egy 4, két 3, egy 2), szürkévé változik és felrobban.

Torpedó Gaxszal

  • Yacht
Más néven kockapóker, a kedvenc játékom A kártyajátékhoz hasonlóan használjuk a dobókocka-kombinációkat és próbálunk minél magasabb pontszámot elérni, mindig az adott lehetőséghez mérten. 5 kockát használunk, a rovatok: 1 - 6, 4 egyforma, a pókerhez hasonló full house (3 + 2 egyforma), 4-es sor, 5-ös sor, 5 egyforma (yacht, ez a legmagasabb, 50 pont) és a pöttyök összege. Minden alkalommal 3x dobhatunk és rakosgathatjuk a kockákat - mi döntjük el, melyikeket tartjuk meg és hányat vetünk el, hátha nagyobb szerencsénk lesz vele. Minden kör végén fantom-számok jelzik a jegyzetfüzetben, mik a lehetőségeink. Kiszámoltam, a maximum álom-ponthatár 292.

Kockázás a macival

  • Sakk
Én speciel utálok sakkozni. Kétféle nézetben játszhatjuk: vagy a 3D-s sakktáblán, ha van, aki átlátja (kis, sárga, potenciális sziluettek segítenek a sík mezőkön), de lehet kérni kicsinyített, pixeles változatot - én inkább így csináltam, ha nagy ritkán játékra vetemedtem.

Sakk Barttal

  • Dáma
Dáma a dámával
  • Snakes & Ladders
Bár nem nagyon szeretem a csap csikorgását, amivel megkeverjük a dobókockákat, sem a leesés hangját, kárpótol, hogy különböző, hihetetlenül édes figurákat választhattunk kezdéskor (bogár, malac, dinó, maci), amiknek mi határozzuk meg a színét is (sárga, zöld, piros, kék) és nem kötelező, hogy mindenkié ugyanabból a fajból legyen. A standard a bogarantyú, az én kedvencem a maci. A szabályok egyértelműek: létrán fel, kígyón le és érd el elsőként az aranyrögöt, ahova a neonnyíl mutat.



  • Chinese Checkers
Ezt a nagyon érdekes és izgalmas játékot is itt ismertem és szerettem meg. Első ránézésre, csak enyhe túlzással nevezhető dámának, igaz, itt is apránként kell előre lépegetni, de a másik játékkal ellentétben, az egymáson átgurulás nem jelent automatikus leütést, minden golyó marad, végig. 6 játékos játssza, az elején alig győztem válogatni, a szebbnél szebb, fényes golyók között. Egyetlen haladási mód van: át kell gördülni a többieken (vagy magunkon), ezért igyekezni kell ügyesen helyezkedni, magadhoz és a többiekhez képest is, hogy mindig jó hosszú utat tehess meg egy szuszra és ne legyenek szünetek a bábuk közt. A vége nem egyszerű: amikor átértél a szemközti háromszögbe, úgy kell helyezni a golyóidat, hogy mindegyik kényelmesen elférjen, miközben az ellenfél néha még ott nyomorog, az utolsó golyójával és nagyon szeretne kijönni.



  • Ki nevet a végén?
A szabályok közismertek, ennek a verziónak talán annyi a különlegessége, hogy csak 5-öst dobva indulhatunk, a dupla, a Backgammonnal ellentétben, összesen két lépést ér (ott négyet) és újabb dobást, ha két bábu áll egy mezőn, a mögötte állók feltorlódnak, nem mehetnek tovább, de nem viheted őket egyszerre előre két, egymásutáni dupla dobás esetén. Ha kiütsz valakit, tíz, ha bejutsz a házba, húsz lépést érő zseton üti a markod. Szoktam azzal szórakozni, hogy a bábuk színét a játékosok színeihez igazítom: a kéket a kék öltönyös Langle-hoz, a sárgát a sárga pólós Jasperhez, a pirosat pedig a vörös hajú Elayne-hoz. Jó hosszú játék, ha leülsz, bőven kell rá időt szánni.



  • Backgammon
Amit senki nem ismer az ismertségi körömből, maximum úgy, hogy az a nagyon bonyolult játék a háromszög alakú mezőkkel. Éppen ezért, nagyon jó volt két éve benevezni egy amatőr bajnokságra, ahol mindenki tudta, miről van szó. Nem olyan ijesztő, amilyennek látszik. Az elején mindketten dobunk, akié a nagyobb érték, az kezd és rögtön fel is használja ezt a két számot, ugyanis mindig kétszer kell lépni. A te célod, hogy eljuss a jobb felsőből, a jobb alsó negyedbe, ellenfeled pedig ugyanígy, csak a bal oldalon. Nem elég elérni az alsó negyedbe, még az oldalsó tartóba is át kell pakolászni, mind a 15 korongot (a barnák pont olyanok, mint a lencse). Sose szabad védtelenül, magányosan hagyni a korongokat, mert leüthetőek és érdemes különböző blokkokat építeni, az ellenfél útjába, ugyanis ha két vagy több mezőt kettőnél több zseton borít, ott már nem engedélyezett az áthaladás. A dupla dobások 4 lépést érnek, viszont nincs újabb dobás utána. Ha kiütnek, a kezdő pozícióból indulsz, az ellenfél térfeléről.

Backgammon Elayne-nel

  • Dominó
Dominó Primusszal
  • Zen Bones 
A manapság igen népszerű játék, ami Mahjong néven is ismert, sőt talán inkább úgy. A különböző formákban egymásra épülő dominók közül kell megtalálni az egyformákat és szépen visszabontani az alakzatokat, hogy a legalsókhoz is hozzáférj, hiszen néhányuk párja egészen lenn rejtőzik. Legtöbbjükhöz, a számmal jelöltekhez finom, pörgő hang társul, de például a tüzesek tűz ropogásával, az évszakosok különböző, harsány dallamok, a sárkányosok pedig hátborzongató hang kíséretében tűnnek el.



Készítés éve: 1997

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése